onsdag 27 maj 2015

Testar hudvård

För en tid sedan anmälde jag mig som testare av skönhetsprodukter hos BeautyKey och förra veckan kom första sändningen med serum, fuktkräm och nattkräm.


Eftersom jag då precis var på väg till Amsterdam (och Båsenberga - vi får absolut inte glömma Båsenberga!) och inte ville testa något helt nytt när jag var ute och reste så började jag inte testa dem förrän i går kväll. Så jag använde serumet och nattkrämen efter min vanliga rengöring (Cliniques Liquid Facial Soap med min clarisonic och Cliniques Toning Lotion 2) och serumet och fuktkrämen nu i morse - efter att ha dabbat med Cliniques Toning Lotion 2 som vanligt. Än är det nog för tidigt att dra några slutsatser (och det är hittills ingen som har kommenterat att jag ser tio år yngre ut eller så) men mitt första intryck är att det är ganska OK och luktar rätt gott (sån't är viktigt för mig) men att det har en tendens till att stanna kvar utanpå huden i stället för att absorberas in i huden. Framförallt serumet kändes som det lade sig som en film över huden men det kanske är meningen - jag markerade ju trots allt rutan för Mogen hy! Hoppas i alla fall att jag kommer att få reda på vad det är jag har testat efteråt, utifall jag hittar något jag fastnar för. Framförallt är jag på jakt efter en riktigt bra nattkräm, jag har inte hittat något som jag är 100% nöjd med än. Vi får se, jag ska fortsätta tills det tar slut (det går nog ganska fort, det var inga stora burkar man fick!), kanske blir jag jätteförtjust i vad-det-nu-är!

(Annars köpte jag faktiskt lite tax free-produkter när jag var borta, mer om det vid något annat tillfälle - kanske...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...