lördag 9 april 2016

Bokträff

Andra träffen i vår lilla bokcirkel idag. Förra gången bestämde vi ju att vi skulle läsa Kerstin Ekmans Händelser vid vatten och jag var lite orolig att jag inte skulle hinna läsa ut den men i och med att jag åkte på en dunderförkylning och var tvungen att ligga hemma en vecka lyckades jag få tid till att läsa ut den. (Skönt att något positivt kom från den förkylningen!)

Som förra gången hade vi väldigt olika uppfattningar om boken och betygen (på en femgradig skala) sträckte sig mellan 3 minus och 5.



Efter att Mia hade bullat upp med en massa godsaker sist trodde jag ribban var satt men Lena höjde den ytterligare ett snäpp med hembakt kaka med färsk frukt och grädde. Jag börjar oroa mig för när det blir min tur...


Nästa bok vi ska läsa är Sara Stridsbergs Beckomberga - Ode till min familj. Jag har aldrig hört talas varken om författaren eller boken och har inga som helst förutfattade meningar så det ska verkligen bli intressant att få läsa helt förutsättningslöst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Spelkväll på Tunnis

Nu ikväll var det första spelkvällen hos mig sedan jag flyttade. Det var första gången jag skulle laga mat för så många personer (sju st) i ...