fredag 15 april 2016

Giraffspråket

På vår konferens har vi fokuserat ganska mycket på kommunikation och framförallt på "icke-vålds-kommunikation (som skiljer sig från hur vi brukar kommunicera på jobbet, antar jag...?) eller Giraffspråket som det även kallas. Psykologen och föreläsaren Christer Karlsson rollspelade så skickligt med oss att han t o m lyckades framkalla riktiga tårar!


Som vanligt är det lättare att förstå principen än att tillämpa det man lärt sig i praktiken men vi får väl se vad som händer när jag hamnar i en situation där jag kan använda det nästa gång.


Men nu är det f-n helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liten sovrumsmatta

Eftersom jag har numera har mattan som låg i sovrummet i gamla lägenheten i vardagsrummet, så tyckte jag att det inte var lika mysigt att kl...