lördag 4 juni 2016

Självhäftande griffeltavla

Jag har länge funderat på om jag ska måla om mina köksluckor i köket och då är frågan i vilken färg. Grått är ju favoritfärgen just nu men jag har ju målat skåpsluckor förut och har för mig att det inte är så lätt som det låter. Och jag tycker att jag kan få ledigt från målandet ett tag med tanke på att jag målat den förb-de spiraltrappan hela våren. Så, vad göra med köksluckorna?  Men så såg jag en bild på en självhäftande griffeltavla och bestämde mig för att jag ville ha en sån och rusade omkring på stan på lunchen igår och försökte köpa en. Det visade sig vara lättare sagt än gjort - det fanns ingenstans! Till slut hittade jag ett set om 5 st A4-ark på Anderssons bokhandel som jag köpte - inte exakt vad jag ville ha men det får duga så länge. De går faktiskt lätt att ta bort, jag vet det för eftersom jag var tvungen att skarva A4-arken för att få fram rätt storlek och det inte var helt lätt, var jag tvungen att ta bort dem och börja om åtskilliga gånger. Så tro mig, de är jättelätta att ta bort!

Jag bestämde mig för att sätta den på skåpsluckan i hörnet


Ser ni den?

Det här är lite närmare.


Ser ni den nu då?


Och så kan man skriva små käcka meddelanden till sig själv! Och ja, meddelandet är till mig, det är jag som slarvar med att plocka ur diskmaskinen - jag måste skärpa mig helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sköna maj, välkommen!

  Idag kändes det verkligen som om våren är på väg! Eller kanske redan är här... Ganska stor gradskillnad mellan morgonen och eftermiddagen,...