torsdag 7 juli 2016

Vikbolandstur del 2

Eftersom vi inte hann med allt vi hade planerat på vår Vikbolandstur förra veckan, så gjorde vi del 2 idag. Den här gången höll vi oss till sydvästra (tror jag) delen.

Vi började på Lundby Trädgård som hade 50% på precis allt och det fanns så mycket vackert att jag blev alldeles knollrig!




Tyvärr var inte den mysiga katten i kassan till salu!



Efter Lundby svängde vi förbi Tornby Gård som tyvärr inte verkade vara öppet, utan vi fortsatte till Vänneberga Gård som inte bara var öppet utan hade Boeuf Bourgignon till lunch - riktigt gott.




Mätta och belåtna fortsatte vi till Thorstorps Gård...


...och sen vidare till Det lilla hönshuset på Stora Grönhög.


På vägen hemåt stannade vi till på Klockaregården i Furingstad, som var dagens bästa överraskning! Inte nog med att trädgården var så fantastiskt fin - det fanns t o m en fiskdamm med guldfiskar - precis utanför fanns Furingstad kyrka som var omgiven av runstenar!





Om jag köpte något? Ja, vad tror ni! Det blev två Margueriter på Lundby - 29kr för båda, en skärbräda av olivträ på Vänneberga för 199kr, en Erika Tubbin-skärbräda/ostbricka på Det lilla hönshuset för 175kr (nedsatt från 249kr) och - slutligen - en zinkbalja för 148kr på Klockaregården. Zinkbaljan vet jag inte riktigt vad jag ska göra med men det ger sig nog så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pingstafton på torpet

Det var Pingstafton och Linda och jag var inbjudna till det söta lilla torpet någonstans i närheten av Ödeshög. GPS:en kunde inte hitta adre...