torsdag 4 augusti 2016

Utflykt till grannbyn

Jeanette ville testa Pinchos i Linköping och det tyckte jag lät som en bra idé så jag hängde på! De öppnar inte förrän kl 16 men vi åkte tidigare för att vi skulle hinna ta en sväng på stan innan.


Men det var tyvärr inte mycket intressant att kolla på där - H&M, Lindex, KappAhl, MQ mm, samma gamla butiker som finns överallt. På Prêt-a-Porter hittade jag en vit t-shirt (väldigt kreativt, eller hur!) för 200kr (halva priset) och Pagelle hade ett lite annorlunda utbud än här i stan, så där fanns en kjol för 150kr (70%) men utöver det - samma gamla affärer och utbud. Trist är nog ordet jag söker.


Pinchos, däremot, var lite roligare. Inte för att menyn var otroligt annorlunda och nyskapande jämfört med i Peking men deras baconlindade dadlar är ju underbara! Och de var lika goda där. Jag testade någon pastarätt som jag inte sett förut (sådär), rostade morötter och sparris (hyfsat) och jordgubbsglass (gott) men sen beställde jag en omgång baconlindade dadlar till - bara för att de är så goda.


Det regnade hela tiden medan vi var inne på Pinchos och slutade strax innan det var dags för oss att gå ner till tåget igen - tumme med vädergudarna, eller? - och på vägen hem fick vi se en hel del fina regnbågar från tåget.


Men nu hoppas jag att jag inte behöver åka till grannbyn mer på ett bra tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doktor Glas

  Eftersom vi förra gången fick åka hem igen besvikna pga inställd föreställning av Doktor Glas, var vi inte säkra på att den inte skulle b...