lördag 17 september 2016

Balkongterapi

Den glada nyheten är att mitt EKG var normalt och likaså blodtrycket - puh, två saker mindre att stressa upp sig över! Nu gäller det bara att se till att det fortsätter på den vägen...

I våras när jag skulle plantera mina vår- och sommarblommor ansåg jag inte att jag hade tid att plantera dem, utan ställde bara ner dem i balkonglådorna med krukor och allt. Dessutom använde jag bara två av mina balkonglådor och lät resten av blommorna stå eller hänga krukor. Jag fattade det nog inte då men så här i efterhand undrar jag om det inte var ett stressymptom. Så idag bestämde jag mig för att i lugn och ro plantera om till höstblommor på balkongen. Jag hade ju tidigare köpt några växter och mina odödliga kärleksörtar från tidigare år fanns ju kvar men jag ville ha mer blommor än så!

Bara för att jag skulle komma ut och cykla lite, så tog jag en liten omväg till en blomsteraffär där jag normalt inte brukar handla och upptäckte till min förtjusning att de var superbilliga!


5kr/st för krysantemer, astrar och några andra som jag inte riktigt vet vad de heter och 10kr/st för ljung, silverek och ytterligare några okända men fina växter tycker jag var riktigt överkomligt.

Som tur var bunkrade jag jord redan förra året, så det var bara att sätta igång.


Och den här gången blev det både balkonglådor och storkrukor med grupper.






Jag köpte tydligen några för många men det avhjälptes snabbt med att mina betongkrukor plockades fram.


Och min lilla rosa blomma - vad den nu heter - som för någon månad sedan såg helt vissen och död ut, har nu tydligen fått nytt liv igen. Det tar jag som ett gott tecken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...