fredag 2 december 2016

Allergisk mot hyacint?


Jag köpte ju en hyacint på en av de otaliga (3) julmarknader jag har varit på hittills och den började slå ut för några dagar sedan och var så söt. Men... det verkar som om jag inte tål den för jag har hållit på och nyst som en galning och varit ömsom täppt och ömsom rinnig i näsan sedan den slog ut. (Samtidigt som maginfluensan - det har varit extra kul...)Och eftersom jag har helt öppen planlösning hemma så har jag inte haft någonstans undanskymt att ställa den så den fick förvisas till balkongen.

Det ser nästan ut som om murgrönan har lagt sin arm runt hyacinten för att trösta den! Eller är det jag som övertolkar som vanligt?
Så nu får den stå där och frysa i snön, stackarn, och jag måste försöka komma ihåg till nästa år att jag tydligen inte tål hyacinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Äntligen Rhododendrondalen

Förra veckan kom vi ju tyvärr inte iväg till Rhododendrondalen p g a vädret men idag fanns det inget som stoppade oss! Däremot struntade vi...