torsdag 5 januari 2017

Skäggiga damen

Idag var jag och lunchade med Ulrika och efteråt gick jag förbi stans senaste (?) frisersalong som heter The Bearded Lady och såg att de har drop in-tider.


Eftersom det var väääldigt länge sen jag klippte mig senast (augusti?) gick jag in och frågade om de hade någon tid till mig och det visade sig att Armin hade tid för mig - vilken tur!

Vi började med att ta kort på mitt slitna, risiga och minusgradselektriska hår:



Efteråt tyckte jag att det var synd att jag inte hade någon fest att gå till på kvällen. Det kändes lite synd att bara gå hem och frosta av frysen som jag hade tänkt mig när jag var så tjusig i håret... Men jag gick några varv fram och tillbaka på stan innan jag åkte hem, i hopp om att träffa på någon jag kände som kunde säga "Åh, vad snygg du är i håret!" men jag mötte ingen.



Men jag ska nog gå tillbaka till Armin nästa gång jag ska gå på fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...