torsdag 23 mars 2017

På leggingsjakt

Det bästa med att komma hem från jobbet är att man kan slita av sig jobb-kläderna och svida om till något lite mjukare, i mitt fall är jag väldigt svag för leggings och t-shirt (matchande, förstås!). Men nu på senare tid har nästan alla mina leggings kastat in handduken en efter en - de spricker i sömmarna, de är så urtvättade att det går hål i dem och de har helt tappat formen. Så, det var dags att köpa lite nya. Och det var då jag upptäckte att det knappt finns några leggings att få tag i längre!

Jag har varit i olika butiker i stan och tittat och där det förut hängde rader med leggings i olika färger och mönster, går det nu knappt att hitta ett enda par. Så jag vände mig till nätet. Jag hade fått ett "erbjudande" från Ellos - 40% på dyraste varan - och det lät ju bra så jag började där och hittade direkt ett par snygga Desigual-leggings och försökte beställa dem. Men det gick ju inte, för rabatten gäller ju inte snygga kvalitetskläder utan bara "märken" som börjar på "Ellos" och som man egentligen inte vill ha. Okej, tänkte jag, då får jag väl se om jag hittar något i lite sämre kvalitet men som är billigt och hittade ett par (ganska fula, visserligen, men de duger väl till att sjava omkring hemma i) leggings som bara kostade lite över hundralappen och försökte beställa dem. Men det gick ju inte, för rabatten gäller tydligen bara om man handlar för en viss summa - inte för att det stod någonting om det i villkoren men det gick i alla fall inte att få någon rabatt i kassan. Så då vände jag mig till Boozt i stället och hittade ett par trevliga Desigual-leggings för 249kr (nedsatta från 499kr) och jag behövde inte ens använda någon låtsas-kod för att få rabatten!


Men faktum är att de är nästan lite för fina för att bara gå omkring och slafsa hemma i, så jakten på mys-leggings går vidare. Men jag hoppar nog över Ellos helt i framtiden, det finns gott om andra nät-butiker som har både kvalitet och bra rabatter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...