lördag 25 mars 2017

Önskekonsert


Så här års duggar konserterna tätt! Idag var det dags för årets Önskekonsert som vi köpte biljetter till redan i augusti - utan att veta vad det skulle bli. Det enda vi visste var att det skulle bli bra. Och det blev det! Förutom vår eminenta symfoniorkester fick vi njuta av Folkets Favorit Nr 1, Rickard Söderberg, som t o m jag naturligtvis har hört talas om förut och Evelyn Jons, som jag faktiskt inte visste om tidigare - undrar varför, för hon var fantastiskt duktig...

I alla fall, en önskekonsert innehåller naturligtvis en massa musik som folk har önskat sig, så det blev lite allt möjligt - från Bizet och Prokofjev till musikal och Indiana Jones. Riktigt uppiggande!


Jag har bestämt mig för att vara med och önska till nästa önskekonsert, alltså nästa år, men jag har till augusti på mig att komma på något riktigt bra att önska och det borde jag ju klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...