fredag 30 juni 2017

I stället för Bråvalla

Jag hoppar över Bråvalla i år. Faktiskt! Efter att ha varit där alla (4?) år sen det startade kände jag att det var dags för en paus. Det fanns framförallt inget som lockade i år, inte ens - och jag säger detta med risk för att bli fråntagen mitt medborgarskap - Håkan Hellström, som inte gör något för mig mer än inger mig en känsla av förvåning över att han har blivit så stor. Och med tanke på att jag sitter här, varm och torr och bekväm och tittar ut på spöregnet utanför fönstret så känner jag att det var rätt beslut att avstå Bråvalla i år.

Så i stället för att klafsa omkring i lervällingen ute på min gamla arbetsplats, så finns det andra saker man kan göra - ta det lugnt i soffan, t ex, eller åka till Kolmården som jag och Jeanette gjorde igår.

Det var några år sedan vi båda var där, så vi hade bestämt oss för att se allt. Och det gjorde vi, bl a:

De röda pandorna,


Sydamerika,


(sötast var marorna, framförallt den lilla mara-bebisen!),


fågelshowen Wings...



...och delfinshowen Life.


Vi åkte även linbana och även om det inte vimlade av djur under den turen, precis, så fick vi i alla fall se några,


t ex giraffer.


Naturligtvis var jag tvungen att kolla in Namsai, som jag senast såg som nästan nyfödd 2013. Han har verkligen vuxit till sig sedan dess!


Vi spanade även in Öknen...


...och björnarna.


Bara för att göra en heldag av det så gick vi även in till Tropicariet innan vi åkte hem. Där fanns det ödlor,


surikater,


läskiga ormar och andra krypiga krälisar,


hajar och...


...och färgglada fiskar.


En riktig heldag, alltså! Och jag saknade inte Bråvalla ett dugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...