torsdag 2 november 2017

And the winner is...

Nu har jag äntligen bestämt mig för vilja bågar jag ska ha till mina nya brillor! Efter att ha plågat alla jag känner och framförallt mina stackars pinade arbetskamrater har jag kommit fram till att det får bli - tadaa! - nr 4 RayBan:


De känns bra, sitter stadigt och i stort sett alla jag har frågat har tyckt de var bäst, så nu har jag varit och beställt dem hos optikern. Men huga, vad dyrt det är med glasögon! (Från en som aldrig har behövt betala själv förut) Hela kalaset går på 4097kr och då är det ändå halva priset på glasen. Jag valde även bort blåljusfilter och skräddarsydda glas (vad nu de är!), annars hade kostnaden stigit med ytterligare några tusen. Så det är väl bara att börja spara till nästa glasögon som jag enligt uppgift kommer att behöva om två år!

Dessutom har jag även en beställning på nya terminalglasögon liggande hos samma optiker men dem betala tack och lov jobbet. (Inte för att de betalar speciellt mycket) Många glasögon blir det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...