lördag 4 november 2017

Kusligt på Kolmården

Det var inte många djur ute på Kolmårdens djurpark idag men desto fler människor, det var helt enkelt fullsmockat! Jag hade nog inte förväntat mig att det skulle vara mycket folk, faktiskt.

Värst var det nog att stå i kö i nästan fyrtio minuter för att få köpa mat! Som tur var kunde man titta både på galningarna i kön och galningarna som åkte Wildfire under tiden.



Jag har ju faktiskt åkt Wildfire men det var i ett anfall av sinnesförvirring, herr domare, och numera vågar jag inte ens åka Bamses flygande matta, så det fick Olle och hans mamma göra själva...


... men jag vågade mig på att åka i Skalmans bil med Ebba och Olle som chaufförer i alla fall!


Det blev inte så mycket fotat som jag hade velat eftersom jag hade en vagn med lilla Ebba att köra runt på (Jösses, vad många backar det finns på Kolmården!) men jag lyckades få några bilder på ett spöke och en vampyr i alla fall.



Och Ebba och jag träffade en trevlig häxa:


Ulrika lyckades dessutom få till en groupie på oss alla fyra.


Och några djur var i alla fall ute och rörde på sig; jättesöta små minigrisar, dhole och röda pandor.




Men det är ju inte djuren som är det viktiga på Kolmården på Allhelgona - det är ju kusligheterna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...