söndag 10 december 2017

Födelsedag igen

Det är inte undra på att kläderna alltid stramar i december! Det skylls en hel del på julmaten men jag tror att födelsedagarna spelar en viss roll också. Idag var det Annikas tur att fylla år igen (eller, egentligen inte - det var ju faktiskt i tisdags men då var hon och roade sig på annat håll) och det bjöds på en massa godsaker. Förutom Blossas senaste glögg - som faktiskt var riktigt god! - så fanns det en bamsing till smörgåstårta...


...och en smaskig kaloribomb till gräddtårta.


Jag gick upp minst ett och ett halvt kilo och fick knappt igen kappan när jag skulle gå hem. Men nu är det bara en födelsedag kvar innan jul och sen kan jag börja skylla på julmaten igen!

3 kommentarer:

  1. Perfekt med födelsedagar och jul ju, innan man påbörjar nya livet i januari! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha - visst ja, efter nyår när man ska börja äta nyttigt och träna duktigt (igen)! ;-)

      Radera
    2. Exakt! Så man har "lite" att ta av...

      Radera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...