torsdag 7 december 2017

Julmarknad på Brunneby


Dags för årets andra (och förmodligen sista) julmarknad, denna gång på Brunneby där vädret ju kunde ha varit bättre, tyvärr. Men eftersom det var en väldigt trevlig marknad, mestadels inomhus, med fritt inträde och många lokala producenter och hantverkare så gjorde det inte så mycket att det småregnade ute hela tiden.

Jag var väldigt sugen på en Rudolf med röda mulen i granruskor att hänga på ytterdörren men jag behärskade mig.


Det blev lite handlat, både på julmarknaden (honung, mandelbiscotti, glögg) och i gårdsbutiken (julmust, ost, fläderdryck och jordgubbssaft). Gårdsbutiken på Brunneby är nog min favoritaffär i hela världen - jag önskar alla affärer var likadana.


Vi tog oss igenom julmarknaden och gårdsbutiken så snabbt att vi hann med en sväng till Gamla Linköping också. Där var det tyvärr ingen julmarknad - den är bara på helgerna - och nästan inget folk överhuvudtaget men butikerna var öppna och inbjudande.


Där kunde jag inte motstå en ljuslyktesvamp med en vätte på och en amaryllis, som ska vara garanterat minst trestänglad och att blomma jättefint. Det ser jag fram emot, jag ska jämföra den med min billiga amaryllis från Ica och se vilken som ger mest valuta för pengarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...