tisdag 30 januari 2018

Pastagott

Emellanåt får jag för mig att jag ska börja laga mat själv och just nu verkar jag var inne i en sån period. Och jag blir ju lite extra stolt när jag lyckas laga något a) billigt och b) utan recept - som det här:

Chorizo på extrapris, smaksatt (paprika & chili) creme fraiche på extrapris och röd paprika på extrapris (förra veckan, faktiskt)

Pasta hade jag - tro det eller ej - redan hemma.


Jag stekte chorizo först och lade sen till paprikan,


och sen på med creme fraichen och mojsa ihop det lite...


Och tadaa! En jättegod måltid för nästan inga pengar alls!


Det var faktiskt lite malla i creme fraichen så man behövde knappast krydda något mer.

Nu känner jag mig riktigt duktig! (Och ju mer pengar jag sparar in på maten, desto mer pengar blir det över till nya rea-fynd...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...