onsdag 21 mars 2018

Ibland blir det inte som man hade tänkt sig...

Igår skulle jag ha gått på abonnemangsföreställningen på teatern för att se vad som komma skall nästa säsong. Men jag hade också lovat min gamla morfar att följa med honom till Universitetssjukhuset på eftermiddagen när han skulle operera ögat. Det jag inte hade räknat med var hur lång tid allting tar på sjukhuset. Operationen skulle ta en timme men det gjorde den ju naturligtvis inte - den drog ut på tiden med minst en halvtimme.

Det blev så gott om tid i väntrummet att hade jag varit duktig på att sticka skulle jag ha hunnit sticka en hel filt till U-landshjälpen.



Nu är jag ju ingen stickstjärna, så jag fick roa mig med telefonen i stället!

Men summan av alla förseningar (lägg till en försenad färdtjänst också) blev att jag missade abonnemangsföreställningen helt och får förlita mig på rapporter från kamraterna som var där i stället. (I ett anfall av klarsyn hade mailat biljetterna till dem i förväg, tack och lov, så de kom iväg i alla fall!) Det jag fått reda på är att man ska sätta upp Rocky Horror Show, I väntan på Godot - som jag ser fram emot, båda två men på olika sätt - samt två nyskrivna (Åh, vad jag avskyr det ordet, framförallt i samband med ordet "fars"!) pjäser. Nåja, det blir vad det blir!

Men jag fick i alla fall tillbringa nästan hela dagen med morfar i stället så det var en trevlig dag ändå! Och så fick jag en söt vårpresent (= en försenad födelsedagspresent) av honom också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...