torsdag 17 maj 2018

Majbalkong



När jag köpte min krysantemum i april var jag mest orolig för att det skulle bli frost och att den skulle frysa ihjäl. Frosten kom aldrig men nu undrar jag om den inte i stället dött av värmeslag. Jag har vattnat den ordentligt så det kan inte vara uttorkning.

Men eftersom den ändå har överlevt längre än jag hade förväntat mig så är det ingen katastrof. På Ica hade de billiga och trevliga andra blommor, så jag köpte en Million Bells att hänga på balkongräcket i stället. Hoppas den klarar värmen bättre.


Dessutom hade den en söt liten Dahlia för bara 39kr som jag inte kunde motstå. Jag hade ju en så fin Dahlia förra året och fick en förkärlek till dem då. Inte för att jag tror att den här lille blir lika stor och fin (tyvärr).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...