torsdag 17 maj 2018

Sommarkväll i Smedby


Igår var en av årets hittills varmaste dagar, sägs det, och det har jag ingen anledning att misstro. Jag blev inbjuden till en trevlig tjejkväll med bubbel och tilltugg hos Ulrika - mycket gott var uppdukat där!

Det var ju på totalt andra sidan av stan från mig sett och eftersom det ju utlovades bubbel, så det var inte direkt någon som erbjöd sig att köra bil. Jag är inte riktigt säker på hur kollektivtrafiken hem till mig funkar nu när de har grävt upp alla gator i grannskapet, så jag bestämde jag mig för att chansa på att min gamla cykel skulle klara sig dit (och hem). Det gjorde den faktiskt men jag nämnde väl att det var oerhört varmt? När jag kom fram var jag högröd i ansiktet och genomsvettig och Ulrika gjorde sig beredd att påbörja hjärt-/lungräddning. Lite rosébubbel gjorde dock susen.

Hemresan var inte mycket svalare (men kanske en aning vingligare) men när jag kom hem kunde jag ju krypa raka vägen in i duschen, så ingen intensivvård behövdes då heller. Däremot är jag säker på att cykelturerna både fram och tillbaka måste ha förbränt samtliga kalorier jag fick i mig av all den goda maten och drycken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...