måndag 21 maj 2018

Pyntar på jobbet


Idag har jag suttit på min nya arbetsplats i en vecka och det känns som om jag har börjat bo in mig lite. Jag har i alla fall lyckats stöka till det sådär lite hemtrevligt.

Dessutom har jag ju fått en så fin tupp att pynta med!


Det är nån gammal slöjdlärarstudent som har snidat den någon gång i tiden - exakt när vet vi inte  riktigt. Den dök upp, tillsammans med några kompisar, när man städade ur några skåp i gamla slöjdsalen inför utflyttningen ur Bomullsspinneriet. De var ju så fina att det var synd att bara slänga dem, så då blev jag erbjuden denna. Visst är den fin! Jag hade tänkt ta hem den men John och Linda, som jag numera delar rum med, ville att vi skulle ha den kvar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...