söndag 24 juni 2018

Åhléns Outlet igen - med larm

Idag bestämde jag mig för att ge mig ut och cykla lite för att försöka motarbeta all god mat jag har ätit under helgen. Och som vanligt när jag ger mig ut och cyklar så hamnade jag på ett ställe där man gör av med pengar, den här gången (också) på Åhléns Outlet.

Eftersom jag ändå var där - och får lön imorgon - så passade jag på att köpa ett Hydrazen-kit från Lancôme för 320kr (ord pris 850, tror jag).


Jag hittade även ett par skinnskor för 590kr - jag lämnade kartongen i butiken så jag minns inte vad de kostade ordinarie men säkert omkring 1500kr.


Min sidendetektor utlöstes när jag gick förbi Whyred-sektionen och mycket riktigt hängde där en grön sidenklänning i min storlek för 590kr, ordinarie pris 2000kr.


Jag var egentligen på jakt efter en lätt sommarklänning men det hittade jag inte. Däremot hängde det en ensam almost black Odd Molly-klänning på en ställning och eftersom den "bara" kostade 590kr i stället för ordinarie 1195kr (Det verkar som om allting kostade 590 idag) så åkte den också med av bara farten.


När jag var på väg ut ur butiken gick larmet och jag vände om och gick tillbaka mot kassan igen men tjejen jag handlade viftade bara åt mig att fortsätta och ropade att det var något fel på larmet och att jag inte skulle bry mig om det. Så jag fortsatte ut och cyklade hem.

Men det var när jag kom hem och packade upp mina inköp som jag upptäckte varför larmet hade gått!

Hon hade glömt att ta bort larmbrickan från Odd Molly-klänningen! Så nu måste jag cykla ut dit imorgon igen och be dem ta bort den. Tur att jag alltid sparar på mina kvitton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...