fredag 22 juni 2018

Midsommargolf


Midsommarafton! Och som vanligt är vädret inte att lita på. Jag hade halvt om halvt planerat att begå årets minigolfpremiär (Lite senare än vanligt, faktiskt! Förra året var det på nationaldagen) men när jag vaknade till spöregn mot takfönstren kl 06:00 i morse trodde jag inte det skulle bli något. Men framåt 10-tiden hade det klarnat upp och solen sken från en blå himmel igen.


Det var faktiskt öppet på Äventyrsgolfen och riktigt lugnt för en gångs skull.


Solen sken, som sagt, men det blåste rejält - vilket måste vara orsaken till att min boll hamnade i vattnet så ofta. Inte bra men å andra sidan blev jag en hejare på att hantera håvarna.


Efter golfen hann jag hem lagom tills det började regna igen så jag bestämde mig för att hålla mig inne resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...