torsdag 28 juni 2018

Avengers S.T.A.T.I.O.N.


Jaha, då har man räddat världen igen!

Årets stora sommaraktivitet Avengers S.T.A.T.I.O.N. var man naturligtvis tvungen att besöka och den var riktigt cool - även för en över-fjorton, icke-hardcore-fan som jag själv.

Det roligaste var alla saker man kunde röra vid och testa, som t ex Captain America's motorcykel.


Om jag bara hade fått hålla på en liten stund till hade jag säkert kunna lyfta Thors hammare också.


Man kunde besöka Bruce Banners laboratorium, där...


...jag kunde konstatera att han hade lite större händer än jag.


Hulken är väl den Marvel-figur jag har mest koll på. Vissa av de andra vet jag inte alls vilka de är, som herren här nedan, t ex. Inte för att det hindrade mig att ta en selfie med honom.


Man kunde även bli en virtuell Hulkbuster (tror jag det hette) och spränga skurkar (jag hoppas i alla fall att de var skurkar) med handrörelser.


Men allra mest riktar sig nog utställningen till grabbar i 5-15årsåldern. De verkar ha järnkoll på allt.


Det var i slutet på besöket som vi fick slå oss samman och rädda världen. Man fick varsin hjälte att spela - jag blev Ironman - och vi lyckades efter en tuff strid ta kål på superskurken (namn okänt, åtminstone för mig!). Det är svettigt arbete att försvara mänskligheten - efteråt var vi rejält hungriga så det fick bli buffélunch på Rosegarden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...