onsdag 27 juni 2018

Sommarutflykt 2018/1 - Valdemarsvik

I år gick Annelis och min sommarutflykt söderut - mot Valdemarsvik. Det visade sig inte finnas lika många gårdsbutiker åt det hållet som vi är vana vid på Vikbolandet (och en hel del verkar ha lagt ner) men vi lyckades i alla fall hitta till Mossebo, där det fanns en massa gott för Anneli att handla.


Därifrån åkte vi till Marias hus - det var en bit emellan - där det fanns mängder av inredningsprylar.


Jag lyckades behärska mig och inte köpa en av de negativa stenarna (min favorit är den uppe till höger - "Ny dag, nya besvikelser"😊) men...


...däremot passade jag på att ladda upp med tre olika sorters te - och en ny teburk för 19kr.


Vid Marias hus fanns även en loppis (två, faktiskt, men jag fotade visst bara en) där Anneli köpte en jättekaffepanna för 50kr ...


... och även en Idas syster Sofie-butik (där Anneli köpte en klänning. Själv handlade jag faktiskt ingenting. Konstigt nog!).


Nästa anhalt var Valdemarsvik där vi gick runt en stund och tittade på båtarna i hamnen,


luktade på rosorna på rosariet och...


...hälsade på trevlige Viktor på VK Design.


Jag blev riktigt förtjust i den här ringen men eftersom jag har lite problem med silver så köpte jag den inte - nu. Vi får se om jag beställer den online i stället. 


Lunchen intogs salladsledes på Lilla Blå Café i downtown V-vik. Gott, gott!


På vägen tillbaka passerade vi Gusum och tittade in i den gamla glashyttan, som numera är ett galleri med mycket fina glaskonstverk.


Det fanns även fina glaskreationer till salu men de var för stora för både min lägenhet och min plånbok, tyvärr.


Det hanns med en hel del under dagen och man är lagom mör nu. Imorgon blir det lite lugnare, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...