onsdag 5 september 2018

Nytt för huden


Nu när jag har fått diagnosen rosacea i ansiktet (men inte i ögonen än, tack och lov!) så kan jag inte använda mina gamla vanliga hudvårdsprodukter, tydligen. För tillfället verkar det som om jag har känslig hy - vilket jag aldrig har haft förut. Jag ska hålla mig borta från parfymerade och exfolierande produkter och dessutom får jag inte dricka alkohol, varma eller söta drycker, äta stark mat och ska hålla mig borta från allt vad sol och värme heter. Men stark kyla är ju inte heller bra. Förmodligen är det även farligt att skratta för mycket...

I alla fall, så hade jag sån tur att Kaeso håller på och byter till nya förpackningar och säljer ut de gamla. Därför passade jag på att köpa Kaesos Calming Collection för 199kr (i stället för 799kr) på Nail Pro Store i måndags.

Nu har jag testat rengöringen, tonern och fuktkrämen i två dagar och det känns riktigt bra. Peelingen och masken väntar jag med tills rosacean är borta, vilket förhoppningsvis är om några veckor. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...