tisdag 4 september 2018

Unga Astrid


Jag fick följa med Jeanette som hade fått biljetter till förhandsvisningen av Unga Astrid och var väldigt nyfiken på den - det har ju skrivits en del om den på senaste tiden.

Och vad ska jag säga om den? Den var inte dålig, skådespelarna var utmärkta (speciellt den lille 3-4årige sötnosen som spelade sonen Lars) och den var välgjord men jag tror den hade passat bättre som tv-serie. Dessutom känns det lite spekulativt att den bara utspelar sig under fem-sex års tid när Astrid var 16-22 år och egentligen inte har speciellt mycket med hennes senare författarbana att göra. T o m hennes förmåga att berätta en bra historia nämns bara i förbigående och får en kort scen mot slutet - det känns nästan som om den kastades in i sista minuten. ("Men vänta ett tag, hon var ju faktiskt författare! Vi måste ju ha med någonting om att hon kunde hitta på historier!")

Den hade kunnat bli så mycket bättre - och framförallt på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fjärde matmilen

Det verkar som om Matmilen har blivit en månatligen återkommande aktivitet för igår var det dags igen. Men jag tror nog att jag ska låta lit...