torsdag 18 oktober 2018

Hoppas fortfarande på höstbalkong

 

Idag köpte jag en krysantemum och lite ljung som jag tänkte försöka höstifiera balkongen med. Jag har ju fortfarande hela balkongen full av pigga och glada pelargoner som jag inte hjärta att gräva upp och kasta innan de dör frostdöden (Och nej, jag har ingenstans att vinterförvara dem!) men jag tänkte byta ut den gamla kapmargeriten som inte har blommat på länge mot lite mer färgglada blommor.

Och när jag kom hem så den tappert slagit ut med en jättefin blomma! Så typiskt!

Förresten, är det inte en knopp där till vänster också?!

Så den får väl leva då! Med den här takten kommer jag att få stå och plantera höstblommor i mellandagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bet Your Brain igen

  Vi spelade tydligen Bet Your Brain hos Irmeli förra året, något som jag verkar ha förträngt. ( Men bloggen ljuger ju aldrig! )   Jag minns...