söndag 18 november 2018

Hållbar söndagsmiddag


Den enda mat som blev över på spelkvällen i måndags var kokt mandelpotatis - allt annat försvann i ett nafs. Nu är ju inte jag så fena på matlagning att jag brukar kunna införliva överbliven mat i ett nytt kulinariskt mästerverk (som vissa jag känner!), så tyvärr brukar det bli lite (eller en hel del) matsvinn av det. Men den här gången kan jag stolt meddela att jag lyckades återvinna den överblivna potatisen! Skivad och stekt i smör blev den alldeles jättegod söndagsmiddag ihop med en karrékotlett (från frysen) och bearnaisesås som blev över från förra veckan (jag har lärt mig att bea håller i minst 14 dagar). Det kallar jag en hållbar måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...