måndag 12 november 2018

Spelkväll igen

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig... Jag hade tänkt fota hela processen med maten jag lagade till spelkvällen idag men glömde fullständigt bort det. Däremot kom jag ihåg att fota hur diskbänken såg ut efter att maten var uppäten:


Det blir några maskiner disk innan läggdags...

De goda nyheterna är att maten gick att äta i alla fall. De inte så goda nyheterna var att maten knappt räckte till oss alla. Igen! Trots att jag använde ett recept för åtta personer och vi bara var sju. Det var lika illa förra gången vi var hos mig, minns jag. Antingen är det något som inte stämmer med recepten jag använder eller så är mina vänner onormalt stora i maten. Nästa gång får jag använda ett recept för 12 personer - det ska väl i alla fall räcka!

(Tur att jag hade gott om godis att bjuda på - när de nu inte fick äta sig mätta på maten!)

I alla fall... så spelade vi Taboo, som jag tycker är riktigt roligt. Kul när spel som inte kommer ut så mycket får röra på sig lite.


Men nu är det nog dags att sätta på en maskin disk till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...