torsdag 15 november 2018

Julmarknad på Ekenäs


Jag älskar julmarknader och ju fler desto bättre och idag var det dags för årets första (men inte sista, hoppas jag) julmarknad - på Ekenäs! Tyvärr är ju vädret med höst-/vårlikt än juligt men det regnade inte i alla fall - man får vara tacksam för det.

Det blev en hel del köpt, till att börja med lite getost:


Inte helt otippat - honung, denna variant med fläder- och champagnesmak:


Desto mer otippat - öl! Jag som inte ens dricker öl själv men jag tyckte flaskorna var så söta och man lär väl alltid få någon gäst framöver som vill ha öl.


Jag var faktiskt inte den enda som handlade - de andra shoppade också tappert.


Efter att vi hade gått omkring och gjort av med pengar i några timmar, gick vi och fikade på Slottscaféet.



Efter att vi styrkt oss gick vi tillbaka till hantverkarnas lada och jag föll till föga och köpte den söta keramiktomten "Klumpen" som jag hade spanat in tidigare. (Inte för att jag behöver en tomte till men han var ju så söt!)


När vi kom dit var det fortfarande ljust men när vi började dra oss hemåt hade det börjat mörkna. Men slottet är ju vackert även i mörkret, framförallt när det lyses upp så fint.



Ulrika och jag tyckte vi gjorde oss riktigt bra med slottet som fond och Ulrika tog en selfie.



Nästa julmarknad blir (om inget oförutsett inträffar) på Löfstad slott om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...