onsdag 28 november 2018

Shopping, soppa och spel

Det blev en liten extraordinär spelkväll idag när Maria, Annika, Jeanette och jag skulle testa TV-seriespelet som Jeanette hade fått i en månadsbox.


Vi var hemma hos mig och jag hade från början tänkt värma upp några Kelda-soppor åt oss men så kom jag på att jag ju hade ett recept på sötpotatissoppa som jag ville testa, så då blev det så.

Ett litet problem var ju att jag egentligen inte har någon bra soppgryta men det löste jag när jag åkte med Jeanette och handlade på Ica Maxi på lunchen idag. Det slank t o m ner en ny stekpanna i korgen också. 😀

Jag tror grytan kostade 149kr och stekpannan 199kr - eller tvärtom - men det kändes inte speciellt dyrt!

Och grytan visade sig passa alldeles utmärkt att göra sötpotatissoppa i. Det blev faktiskt riktigt ätbart!


Och för ovanlighetens skull när jag lagar mat så blev det inte för lite mat den här gången, utan tvärtom - jag fick ihop till fyra matlådor att frysa förutom de fyra portioner vi satte i oss. Och ändå var receptet till fyra personer - jag fattar ingenting...


Efter maten var det dags för te och för Annika, Maria och mig att bli totalt utklassade i TV-seriespelet av Jeanette. Jag fick inga frågor om de tv-serier jag ser eller har sett och kan någonting om (alltså Murdoch Mysteries, Project Runway, Antiques Road Trip eller Stargate SG-1/Atlantis) och i de fall jag faktiskt kunde någon fråga så var det någon annan som fick den.


Men lite kul var det när man faktiskt kunde svara på en fråga om en tv-serie som man aldrig sett bara för att man hört någon prata om den eller läst om den i någon tidning. Det var ett kul spel men lär nog inte bli någon favorit bland oss som är så dåliga på att se på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...