söndag 11 november 2018

Städhelg


Eftersom en av de få dagar på året då jag släpper in folk i lägenheten infaller på måndag har helgen som varit ägnats åt storstädning. Det har dammtorkats, dammsugits och våttorkats golv - inte ens en kriminaltekniker skulle kunna hitta ett dammkorn efter den här insatsen, det kan jag lova! (Däremot har jag faktiskt hoppat över att tvätta fönstren, även fast de nog borde tvättas. Jag räknas iskallt med att det är så mörkt imorgon kväll att alla tar för givet att anledningen till att det inte går att se ut genom fönstren är för att det är november.)

Det värsta med att ha gäster är att man känner att man måste städa men å andra sidan kan man behöva en liten knuff ibland - i alla fall jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...