söndag 9 december 2018

Paketstress



Nu så här i juletider är det ju väldigt många paket i omlopp och post- och paketleverantörerna verkar vara väldigt stressade (och stressande!). Jag fick en paketavisering igår lördag och tänkte att det kan väl vänta till måndag. Men det kunde det tydligen inte, för idag på förmiddagen fick jag en påminnelse om att jag inte hade hämtat paketet än. Jag började känna mig lite stressad och vågade inte annat än att rusa iväg och hämta ut det med en gång.

Jag brukar inte vara den som säger att det var bättre förr om allting men faktum är att pakethämtning var i alla fall inte lika stressigt förr. Man fick en papperslapp i brevlådan och hämtade man inte ut paketet inom 14 dagar så fick man en ny papperslapp med en påminnelse. Nu får man tydligen en påminnelse om man inte hämtar paketet inom 14 timmar!

I alla fall så paketet schampo och balsam från Apotea. Jag har ju mitt knastertorra hår som knappt går att reda ut efter tvätt - åtminstone inte så här på vintern - men nu har jag hittat ett riktigt bra märke. Ogx verkar det heta och finns på apotek. Det kostar vanligtvis 129kr/st men Apotea hade en kampanj där de kostade 84kr/st och det spottar man ju inte åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...