måndag 28 januari 2019

Flugjävlar!



Jag håller på att bli galen! Hela lägenheten har blivit invaderad av (vad som känns som) en miljon pyttesmå j-la flugor. Jag vet inte varifrån de kommer - de började bara dyka upp helt plötsligt nu i januari och de är överallt!

Jag har googlat problemet och de flesta rekommenderar en skål med vinäger, honung och lite diskmedel och det har jag testat. Funkar inte alls! De går överhuvudtaget inte i närheten av skålarna jag har ställt fram. Däremot flyger de gärna runt huvudet på mig när jag är i badrummet, sitter vid datorn eller ligger i sängen och ska sova. Jag står snart inte ut längre!

Det enda som återstår är väl att ställa ut mina få krukväxter på balkongen så de fryser ihjäl och hoppas att flugorna fryser ihjäl, de också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Att flytta eller inte flytta?

Hmm, helt plötsligt angreps jag av en vild lust att flytta. Så jag har redan varit och tittat på tre olika lägenheter på två dagar och har h...