måndag 25 februari 2019

The Chapel


Den här månaden bestämde vi oss för att ha vår spelkväll "på stan" i stället för hemma hos någon. Det var dags att testa Escape House.

Vi var där i god tid, kanske lite väl god tid eftersom vi inte blev insläppta först. Men sen...

Det är två våningar under marken och när man väl kom dit var det en lååång korridor till "vårt" rum - The Chapel. 


Vårt uppdrag var att hitta den heliga Graalen och en alternativ väg ut. Vi fick inte fota därinne under själva spelandet (av förståeliga skäl) men jag passade på att fota den upphittade Graalen efter att vi var klara. Och ja, vi hittade den och dörren ut inom den föreskrivna timmen den här gången. (När vi spelade senast så kom vi inte ut i tid!)


Det var riktigt kul men ganska svårt - det var mycket kodlås och många koder att hitta. Och jag tror nästan att det blir lite svårare när man är många. Vi var sju st och det blir lätt att man delar upp sig då. Det som händer då är att samtliga lyfter, drar, klämmer, känner och trycker på samma sak i tur och ordning och sen visar det sig att det finns en sak som ingen har lyft, dragit, klämt, känt eller tryckt på eftersom alla tror att alla andra har gjort det redan. Men, som sagt, vi lyckades till slut!

Och efteråt firade vi framgången och hade eftersnack på Il Cibo. Den här gången blev det ingen meterlång pizza men den jag fick in var stor nog ändå (och jättegod!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...