tisdag 26 februari 2019

Nån sorts lugn före stormen



All nyskriven teater är inte dålig. Idag fick vi se nyskrivet när de är som bäst - Nån sorts lugn före stormen av den tyska dramatikern Theresia Walser. Snyggt, rappt och roligt och utmärkta skådespelarprestationer överlag.

Dessutom var den bara en timme och 15 minuter. Jag blir mer och mer förtjust i enaktare, mer sånt!


Och som vanligt är det trevligt med lite god mat innan föreställningen, den här gången på Pinchos. Jag har äntligen lärt mig hur mycket jag ska beställa på Pinchos för att inte bli proppmätt, så jag fick t o m plats med en chokladfondant till efterrätt. Men jag visar bara den "nyttiga" maten här - edamamebönorna, hummersoppan, de vegetariska vårrullarna och de obligatoriska baconlindade dadlarna - chokladfondanten gick åt så snabbt att jag inte ens hann fota den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...