måndag 17 juni 2019

Hamburgare med möllky

Jag har tydligen börjat komma upp i den där åldern när man inte gillar överraskningar, utan vill att saker ska vara sig lika år från år. (Det kan vara ett symptom på utbrändheten också) Alltså kändes det bra att Irmeli ikväll bjöd på hemgjord och hemgrillad hamburgare med hemgjorda pommes frites och grillad gnisselost som vanligt. Vi hade nog blivit rejält besvikna lite till mans om hon hade bjudit på något annat...


Efter maten spelade vi - som traditionen bjuder - möllky och nytt för i år var att jag ledde ända upp till 43 poäng när jag råkade slå ner en 9:a och blev tjock. I vanliga fall brukar jag stanna på 10-15 poäng.


Och eftersom jag redan blivit tjock i möllky tyckte jag att jag lika gärna kunde vräka i mig en bamsebit chokladtårta också. Tjock som tjock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...