tisdag 4 juni 2019

Högt över staden


I vår kulturförening får vi ibland komma till ställen dit inte alla har tillträde - det är lite kul! Idag gjorde vi ett besök i stans coolaste studentboende - Vattentornet!

Det är ganska imponerande på nära håll!

Vi fick komma upp på tornets tak - 85 meter upp och man kan lugnt säga att utsikten var skaplig!


T ex såg man tvärs över Folkparken till mitt hus 😉 (kanske om jag hade haft en kikare med mig)


Och ända bort till flygplatsen, via Parken (förlåt, Porten!) och några stadsdelar.

De boende lär nog kunna höra matcherna väl i alla fall även om de inte ser dem så bra!
Det blev en hel del åh-ande och ah-ande, för att inte tala om pekande medan vi gick runt och spanade åt alla håll.



 Det gör sig ju tyvärr inte lika bra på bild som IRL men tro mig - det var fantastiskt! Vissa av oss ville aldrig lämna stället, det var bara hungern som slutligen fick oss att ta oss därifrån och tvärs över gatan till Stjärnkrogen för lunch.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Valutbildning

Eftersom jag har anmält mig att jobba som röstmottagare i EU-valet, så blev jag kallad till ett utbildningstillfälle. Det var lite svårt att...