söndag 2 juni 2019

På bättringsvägen

Det är väl tur att jag börjar bli lite bättre nu när helgen snart är över! Halsondan har försvunnit och efter att ha legat inne i flera dagar utan att ha kontakt med omvärlden så var jag minst sagt sällskapssjuk igår när febern försvann. Som tur var så offrade Jeanette sig (och trotsade modigt den eventuella smittorisken) och gick och fikade med mig. Vi valde Sockerbagarns, bara två kvarter hemifrån, utifall jag var för svag för att orka gå längre.


Jag klarade mig dit och hem och även en timmes fikande men sen var jag faktiskt ganska trött.

Idag har jag känt mig piggare men jag har absolut varken lukt- eller smaksinne, har jag upptäckt! Det blev till att laga mat lite i blindo.


Det ska bli intressant att se hur det blev när (om?) smaksinnet kommer tillbaka! Men till dess finns det ingen anledning att lyxa till det med mat jag gillar eftersom jag ändå inte känner smaken. Havregrynsgröt hela veckan, tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En fullmatad dag

Puh, vilken dag det har varit! Det har varit full fart hela tiden. Jag har: * varit hos tandhygienisten * sålt en lägenhet *köpt en lägenhet...