torsdag 4 juli 2019

Auktionssommar 2019


Förra året när Linda och jag var på auktion var det 33 grader varmt - idag var det 13 grader (c:a). Det var i alla fall kallt nog för att jag skulle vara avundsjuk på Linda som hade dunjacka på sig!

Även i år var Auktionssommar och filmade och det var massor med folk där. Först satte vi oss en bit bort men vi varken såg eller hörde något så vi flyttade fram till ena sidan där vi åtminstone hörde bättre.


De enda inköpen på auktionen var varsin korv...


...men precis som förra året stannade vi till i Ljusfallshammar på vägen hem och shoppade lite på loppisen där.


Jag köpte en ryggsäck för 30kr,


en trälåda till balkongen för 40kr, och...


ett fat och en vas från Uppsala-Ekeby för 300kr. Men jag fick lite mängdrabatt så jag fick allting för 350kr!


Vi stannade även till vid Klippestorpsgården i Finspång och fikade. Det blev en nostalgitripp för mig eftersom vi alltid stannade där och åt räkmacka på väg till farmor i Ljusfallshammar när jag var liten.


Men den här gången blev det faktiskt inte räkmacka, utan en äggmacka och en biskvi till teet. Och dyrt var det inte heller - 60kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...