fredag 5 juli 2019

Pensionat Gyllene Lärkan


Årets andra utomhusteater igår kväll. Även denna gång regnade det - det verkar vara så i år. Men precis som senast så regnade det inte som värst under själva föreställningen, utan innan. Och som tur är så är vi ju veteraner och hade både regnkläder och varma kläder med oss. Men faktum är att jag önskar att jag hade haft ännu varmare kläder med mig, typ dunjacka och långkalsonger!


Själva föreställningen var precis som Gideon Wahlberg brukar vara - kärlek och förvecklingar och allt löser sig på slutet. Jag har ju sett den i flera uppsättningar förut men mitt förhållande till Gideon Wahlberg-lustspel är ungefär som mitt förhållande till James Bond-filmer - jag vet att jag har sett dem men inte riktigt vilken som är vilken.

En trevlig stund var det i alla fall trots att det var så j-la kallt och stolarna så j-la obekväma.


Innan föreställningen, medans det vräkte ner, passade vi på att testa maten på Pigeon Street. Det fick bli hamburgare eftersom det nästan var det enda på menyn som var varmt. Den var helt OK om än lite liten.


Nu återstår att se hur vädret är nästa gång vi ska på utomhusteater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...