lördag 14 september 2019

Höstmarknad


Det är alltid lika roligt att gå på Höstmarknad på Färgargården, framför allt när vädret är så fint.  


Det riktar sig en hel del till folk som har trädgård och jag har ju bara en balkong men det är kul med alla fina färger ändå.

Man kunde tävla också, t ex Gissa rotfrukten. Jag tävlade faktiskt inte men jag tror jag skulle klara det ändå.

Jag är ganska säker på att det är 1. rotselleri, 2. kålrot, 3. pepparrot och 4. palsternacka.

Då var jag nog lite mer osäker på vad dessa märkliga saker var för några. Men vackra var de!


Jag tittade även en stund på Trille, Trolle och Trall (tror jag de hette) när de skulle lära publiken att källsortera men sånt kan ju jag redan, så jag gick raskt vidare.


Tanken var att fika där också men det var alldeles för mycket folk, så det fick bli fika hemma i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...