torsdag 19 september 2019

Winston


Det är mycket katt den här veckan! I måndags fick jag hänga med Nikodemus i flera timmar och nu onsdag-torsdag har det varit Winston som gäller. Hans matte och husse är bortresta i två dagar och oroar sig för att han ska svälta ihjäl under tiden (Som om...!)

Men han är inte världens lättaste att hitta, den blygisen. Imorse när jag kom och skulle titta till honom trodde jag först att han hade lyckats rymma på något sätt eftersom han inte syntes till. Men man är väl van vid att leta reda på gömda katter så efter ett tag fick jag okulär kontakt.

Ser ni honom?

Winston?
 Nej, det var inte det lättaste. En katt vet alltid var den syns minst.

Hittad!
Hoppas bara hans husse och matte hittar honom när de kommer hem ikväll!

3 kommentarer:

  1. Vi hittade honom. Och kunde konstatera att han inte hade tappat så många gram på de här två dagarna. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken tur! Men jag är säker på att han försökte påstå att han inte hade fått någon mat på hela tiden ni var borta!

    SvaraRadera
  3. Var det inte så alltså?? :-)

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...