lördag 5 oktober 2019

Cusco med höjdsjuka

Framme i Cusco och jag har ju hela tiden oroat mig för den höga höjden (3400 möh) och det gjorde jag ju rätt i! Märkligt nog kände jag inte så mycket direkt när vi landade och det gick hyfsat några timmar efteråt. Men sen... Huvudvärk, illamående, yrsel, stickningar i fingrarna och kalla tår och fingrar och en allmän känsla av att vara döende. Så det var bara att gå till hotellet och ringa på syrgas. Det hjälpte väl någorlunda och natten var ... skaplig. Men idag känner jag mig trött och urken igen och klarade bara av en timme Cusco efter frukost. Tillsammans med den dryga timmen igår så har jag i alla fall sett två timmar av Cusco. Egentligen ska vi åka på en guidad tur i eftermiddag men Marie får klara sig själv. Jag stannar på hotellrummet med syrgas och hoppas känna mig bättre imorgon när vi reser vidare till Ollantaytambo och Aguas Calientes och sen på måndag (äntligen!) till Macchu Picchu. Håll tummarna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...