lördag 14 december 2019

Praktamaryllis

Jag måste bara skryta över min fina amaryllis i julgruppen jag gjorde på vår adventspysselkväll med Kulturföreningen! Då var den inte så kartig, som vi säger här i trakten, men nu har den verkligen växt. Jag tror faktiskt att jag har vattnat den lite för mycket, men ändå...


Den har alltså fyra (4) stänglar och den som nu håller på att slå ut verkar ha åtminstone sex blommor, så den var verkligen värd pengarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Niclas matskola, lektion 3

Sista lektionen i Niclas matskola för terminen och på menyn stod Potatispaté med dubbelpanerad kycklinginnerfilé och paprikasås. Magister Ni...