måndag 16 mars 2020

En post-apokalyptisk värld

Är det så här det skulle se ut efter Apokalypsen? När jag gick till jobbet i morse för att hämta min jobbdator (sent igår kväll fick vi mail från jobbet att vi som kan jobba hemifrån får göra det!) så var det som att gå dit på en söndag. På jobbet var det nästan helt dött och när jag träffade på en kollega i en korridor blev vi båda två lika glada. Vi hade nog fallit i varandras armar om det inte hade varit för enmeters-regeln!

Men det låg ett brev på mitt skrivbord och i det låg den här fina teckningen från Ebba, 6 år, som hon ritade till mig när jag var sjuk förra veckan. Ni ser väl att det är glassar som jag ska äta när jag har ont i halsen? Klokt barn, den där Ebba!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...