tisdag 17 mars 2020

Trotsar viruset


Det är en väldigt konstig känsla överallt i samhället just nu. Knappt en människa någonstans, förutom på ställen som säljer toapapper, tydligen. (Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar den här grejen med toapapper. Vad är folk rädda för, egentligen - att allt toapapper i världen ska ta slut? Själv är jag mer rädd för att all glass i världen ska ta slut, det vore verkligen en katastrof!)

För mig som bor själv blir det lite ensamt att både jobba hemifrån och inte kunna gå på mina kulturaktiviteter - som naturligtvis är inställda - så därför bestämde Anette och jag oss för att trotsa smittorisken och gå och fika på eftermiddagen.

Vi hade inte behövt oroa oss - det förelåg ingen som helst risk för smitta. Inte ens på MoccaDeli som har varit knökfullt och praktiskt omöjligt att komma in på sen de öppnade, var vi fler än c:a 10 gäster. Maten (i mitt fall BBQ Chicken flatbread-pizza) var dock lika god och riklig som vanligt och personalen var så lyckliga över att se oss att de praktiskt taget kastade sig över oss (fast på behörigt avstånd, förstås!).

Jag tycker verkligen synd om de utsatta branscherna - hotell, restauranger, teatrar, reseföretag m fl - speciellt de mindre som inte har så stora marginaler. Hoppas, hoppas att det blir bättre snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...