onsdag 6 maj 2020

Hur man umgås ansvarsfullt och socialt distanserat med sina vänner


Det blir lite si och så med våra spelkvällar nu i corona-tider. Vi som är i riskgrupp eller har anhörig i riskgrupp vågar inte trängas i kollektivtrafiken eller ens med för många i samma bil, så det är inte så lätt att få till. Men ikväll hade vi i alla fall bestämt oss för att ta oss till Maria, där vi kunde vara utomhus hela tiden.

Men det var inte helt ångestfritt. Först tänkte jag "Tjohoo, äntligen ska jag få träffa mina vänner irl igen!", sen kom jag på "Hjälp, om jag ska umgås med folk irl måste jag ju ta på mig något annat än urtvättade mjukiskläder, kamma till håret och kanske t o m ta på lite mascara!" - "Och var är mascaran nu igen?"

Men jag kom över det och det blev en otroligt trevlig - och ansvarsfull och socialt distanserad - kväll.

Till att börja med hade Maria dukat så glest att vi satt vid två olika bord när vi åt den goda soppan och pajen.




Sedan ställde vi upp oss med två meters avstånd för att spela möllkky. Det passar tydligen mig för det absolut märkligaste hände: att jag hade 49 poäng och var tvungen att slå ner 1:an, som naturligtvis hade klämt in sig mellan två andra klabbar och verkade helt omöjlig att få ner utan att slå ner de andra. Men det gick! Och jag vann!



Och medan man väntade på sin tur kunde man alltid gulla lite med Juni, som grävde efter ben i rabatten (hon tror hon är en hund!).


Så här trevligt var det längesen jag hade! Hoppas inte det dröjer lika länge till nästa gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...