söndag 10 maj 2020

Tröstshopping

Nu när man inte har några aktiviteter som teater, konserter osv att göra om kvällarna så gäller det att hitta på annat att roa sig med. Jag är sedan länge dålig på att se på TV, så jag ägnar mig åt att "bara titta" i online-butiker i stället. Resultatet är ju detsamma som att "bara titta" i fysiska butiker - man hittar alltid något man inte ens visste att man inte kunde leva utan (till skillnad från när man verkligen behöver något, t ex något att ha på sig på fest, bröllop eller liknande - då hittar man aldrig något!)

I alla fall, jag är ju otroligt förtjust i Best Secret - där hittar man alltid något! Och ibland är det så billigt att det nästan vore åtalbart att inte slå till. Som t ex:

Ett par gula viscose-byxor från Sublevel för 96kr (ord 286kr)

En bussarong med stjärnor och planeter på från Timezone för 87kr (ord 572kr)
Inget som jag egentligen känner att jag behöver men, som sagt, vem kan motstå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...